donderdag 2 maart 2017

Op de tekentafel... 2017/03



Zoals jullie eerder al even zagen langskomen bij de bekendmaking van het bestaan van een Celtic Inspired Design groep op Facebook, had ik weer een Celtic Inspired Design tekening af:






Hij zou zeker even moeten wachten op een kleurtje tot de vorige af was.
Zoals jullie konden lezen in deel 1 van 'Op de tekentafel...' was die vorige nu klaar.
Maar het bleef niet bij dat kleurtje...
Plan was om deze tekening te vergroten.
Aangezien deze tekening me echter op een aantal punten niet helemaal zinde, ben ik 'm toch maar helemaal opnieuw op gaan zetten.
Allereerst had ik zitten rommelen met één van die kleine knoopjes, waarmee ik danig geconfronteerd werd bij het overtekenen met pen.
Dat zou een lastige worden om in te kleuren en de fouten die ik gemaakt had in het vlechtwerk te verdoezelen.
Het overtekenen van de potloodlijnen in dat kleine knoopje met een zwarte fijnschrijver (0,05 mm) was al lastig genoeg.
Bij vergroting zou dat natuurlijk nog duidelijker zichtbaar worden en met het verkrijgen van een kleurtje waarschijnlijk nog meer op zou gaan vallen.
Dat zou ik eventueel op kunnen lossen door de hele knoop in één kleur te kleuren, zoals dat in de Middeleeuwen in geïllumineerde boeken wel vaker gebeurde of overname middels een lichtbak, waarbij ik desbetreffend knoopje meteen kon veranderen, maar ook de grote bladen van de halve Lotus en de knopen daarin waren niet naar m'n zin.
Voor mijn gevoel moeten beiden bladen kransen van deze halve Lotus doorlopen naar het midden van de tekening.
Ik besef daarbij heel goed dat de Lotus daarmee helemaal geen hart meer heeft.
Tja.... zal energetisch wel weer iets te vertellen hebben wat ik nu nog niet helemaal begrijp.
Komt later nog wel.
Omdat ik op tekenpapier van 30 x 40 cm wilde gaan tekenen, was een vergroting van A4-formaat, niet mooi in verhouding.
Allemaal redenen dus om deze tekening opnieuw op te zetten.

Zover ben ik nu, in de avond van 01-03-2017, gekomen:






En hier gebruik ik toch echt een loep bij hoor.
Deze is ongeveer 2 x 2 cm.



En deze nog geen 1,5 x 1,5 cm...






Vandaag, 2 maart 2017, weer een klein stukje verder...



Er ontstonden nog meer miniatuur loep-knopen...





3-3-2017:





Zo, en nu eerst boodschappen doen, huishouding, was, strijken...
Tja, hoort er ook nog bij in het leven...
Je zou het bijna vergeten.
Want tekenen betekent DIT voor mij.
(klik op het woordje 'dit' hierboven als je wilt weten wat het tekenen voor mij betekent,
maar dat wist je misschien al lang... 😉)


Ik hoop dat je een beetje kunt zien wat er op papier staat nu.
Klik je op de foto's, dan zie je ze groter.
Misschien dat dat helpt.



Wordt vervolgd...


update 15-03-2017
Nog niet zo héél veel verder gekomen.
Logisch...
Intussen ben ik namelijk ook nog bezig met het uitwerken van Keltische Sleutelpatronen.
Waarover over een tijdje nog veel meer.
Of ik het in een cursus ga gieten, een workshop of hier op de site...
Daar moet ik nog even over denken.
Dus nog even geduld a.u.b....



Wordt vervolgd...



De ontwikkeling van deze mandala volgen?
En intussen meer informatie krijgen over de energie ervan?
 Vooraan beginnen: 2017/03
2017/03 - 008

(anders duurt het inladen van deze pagina wel héél erg lang)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten