zaterdag 8 augustus 2015

Inspiratie Workshop #9: Herfstblad



Het is nog lang geen herfst - we zitten tenslotte nog middenin de zomer - maar ik kwam deze twee afbeeldingen vandaag tegen in een oude map van 2009, ooit zo uitgewerkt voor een workshop. Ik ben aan het opschonen op mijn computer. Vandaar. Dan kom je nog 's wat tegen...

Geen natuurgetrouwe weergave, maar wel leuk om eens te zien hoe je een soort herfstblad kunt tekenen en inkleuren. In het Mandala-tekenen maak ik graag gebruik van gestileerde vormen, want het Mandala-tekenen vraagt tenslotte geen tekenervaring...
Ik weet dat deze uitwerking ooit gemaakt is voor een cursist en in een later stadium nog een keer door een andere cursist gebruikt is om een guirlande als rand te tekenen om een mandala heen. Mogelijk laat jij je inspireren tot je eigen bladvorm en kleurgebruik?

De afbeeldingen zijn scans van een op A4-formaat getekende instructie. Mogelijk kun je de beide afbeeldingen downloaden en opslaan, zodat je ze op je computerbeeldscherm kunt vergroten of je print ze uit op A4-formaat. Geen idee of dat nog duidelijk genoeg voor je is, maar ik vond het toch zonde deze bestanden zomaar weg te gooien. Mocht ik de originelen nog ergens tegenkomen, zal ik nieuwe scans maken, die duidelijker zijn. Ik ben nu tenslotte twee scanner/printers verder en de kwaliteit van mijn huidige scanner/printer is aanzienlijk beter. Aangezien ik nu toch wel weer wat anders teken en kleur - mijn ontwikkeling is intussen ook verder gegaan (gelukkig wel) - zal een nieuw gemaakt exemplaar er waarschijnlijk heel anders uitzien, vandaar dat ik dit oudje toch hier wilde delen.

Dit blad is in kleur uitgewerkt met de Lyra's van Rembrandt, de nummers van de kleurpotloden staan erbij vermeld.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten